Työmuodot
tutustu seurakunnan toimintaan

Jumalanpalvelukset

Haapamäen helluntaiseurakunnassa pidetään Jumalan sanaa esillä monin tavoin. Jumalanpalvelusten ajankohdat löytyvät kuukausiohjelmasta. Ehtoollista vietetään joka kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina.

Sanan- ja rukouksen iltoja järjestetään torstai-iltaisin. Rukousilloissa eri seurakuntalaiset alustavat käsittelyssä olevan Raamatun luvun. Osa rukouskokouksista järjestetään kodeissa.

Lähetystyö

Lähetystyötä seurakunta on tehnyt pieneksi seurakunnaksi melkoisen paljon. Seurakunnan jäseniä on ollut lyhytikaisessa lähetystyössä sekä Balttian maissa että turistikirkkotyössä Kanarialla. Seurakunnalla on ollut osa-kannatuksella lähettejä mm. Pakistanissa,Uruguaissa, Keniassa, Albaniassa ja Espanjassa. Seurakuntamme kannattaa tällä hetkellä Lindgrenien Lähi-Idässä toimivaa lähettiperhettä yhdessä Tampereen helluntaiseurakunnan kanssa.

Myyjäiset ja kirpputoritoiminta

Seurakunta järjestää myyjäisiä sekä jouluna että pääsiäisenä. Myyjäisistä saatavat tulot ohjataan ihmisten auttamiseen sekä lähetyskohteissa että lähiympäristössä. Kirpputori toiminta on tauolla.

Lapsi- ja nuorisotyö

Lapsille opetetaan Jumalan Sanaa pyhäkoulussa, joka järjestetään joka toinen sunnuntai talvikuukausina jumalanpalvelusten yhteydessä.

Lasten- ja varhaisnuorten Mix-kerhoja järjestetään 3 – 4 kertaa syksyllä ja saman verran keväällä. Mix-kerhoissa on sekä lyhyt yhteinen opetushetki, monenlaista aktiivista tekemistä eri toimintapisteissä että terveellistä välipalaa.

Lapsille ja nuorille järjestetään myös leiri kesällä ja mahdollisuuksin mukaan myös talvella. Leirejä on järjestetty viime vuosina yhteistyössä Ähtärin helluntaiseurakunnan kanssa. Leireillä on sekä monipuolista tekemistä, Raamatun opetusta että mukavaa yhdessäoloa toisten lasten ja nuorten kanssa.

Seurakunta kohtaa ihmisiä

Seurakunta järjestää myös sekä naisten- että miesteniltoja. Iltojen teemat ja järjestämispaikat vaihtelevat. Illoista ilmoitetaan erikseen.

Kirjamyynti

Seurakunnan tiloissa on pieni kirjamyyntipiste. Siitä voi ostaa hengellistä kuunneltavaa ja luettavaa. Kirjamyyntipiste on avoinna jumalanpalvelusten ja muiden tapahtumien yhteydessä.